Redovisning på Svenskan

Kort fakta om hästbasket: Hästbasket utvecklades mellan världskrigen i Frankrike 1936. Det kom dock aldrig att bli en sport så militären lät utveckla tekniken för krigsföring istället. Dock kom sporten tillbaka i slutet på 70-talet och sedan 1992 har 8 länder deltagit i VM för hästbasket. Bland annat då Frankrike, Tyskland och Brasilien.
 
 
Ångesten har lagt sig och jag har äntligen gjort min redovisning. 
Att prata längst fram i klassrummet, ensam för en hel klass är en utav de största fobier jag har. MEN jag gjorde det och jag är så otroligt glad över att det är klart men jag är nog mest glad glad över att jag faktiskt vågade stå där framme i några minuter och prata om mitt ämne - Hästbasket. Man fick helt fritt välja vad man skulle prata om och jag tog helt random bara och letade ovanliga sporter till häst och hittade denna sport.
Mycket beror nog också på min klass att jag vågar göra saker som dessa. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0