Jag hatar det här

- Faktumet att jag är så sjuukt nervös just nu över att jag har insett att det bara är en vecka kvar innan jag kommer att befinna mig på Wången. Söndag nästa vecka åker jag nämligen upp dit och påbörjar en ny start, på en ny skola med min dröminriktning. Samtidigt är jag också jättetaggad. Detta är världens chans och ger en verkligen alla förutsättningar för att komma in i branchen.
 
Känner mig bara lite efter eftersom att jag knappt rört en travhäst i hela mitt liv och liksom vad har jag för meriter till häst att skryta med? Jo, ingen alls. Jag har vuxit upp med fyra hästar, två shettisar och två fjordingar som jag ridit och arbetat här hemma, i skogarna. De har varit de bästa fyra hästarna i mitt liv men också de enda.
 
Jag kan bara föreställa mig vad mina blivande klasskompisar har gjort. Tävlat, varit i travstall, skött om travhästar osv. Det känns som att jag är värsta nybörjaren, som att jag nästan inte är värdig att gå på en sån fin skola som Wången på grund av det. Men jag antar att man går skola för att lära sig och vilken skola kan då vara bättre än denna som verkligen har allt och mer därtill?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0