Praktiken hos Lindberg är klar

Detta har varit två underbara praktikveckor och jag har fått lära mig så himla mycket. Och det är fantastiskt vad mycket lättare allting blir då praktikvärdarna är trevliga och hjälpsamma! Fick bra respons ifrån dem efter praktiken och de hoppades att jag ville komma dit igen och jobba - well, ofc!
 
Det jag har fått göra på praktiken är att köra häst varje dag mellan 8.30-13.00 (alla dagar utom onsdagarna - eftersom att det inte är någon direkt körning då) Har fått köra intervaller i backe och på rakbana och självklart motionskört och ridit. Avslutade praktiken med intervallkörning med deras tvååriga hingst Puzzel. Jätterolig liten häst att köra, jättebusig men dock hur snäll som helst!
 
Åkte med till Bergsåker på lunchtrav i Onsdags och hjälpte till att sela ut tre starthästar. Då gick det inte allt för bra men Hawaii lyckades bli tvåa den dagen och det kändes jätteroligt eftersom att jag har tyckt speciellt mycket om just den hästen under praktiken. I går var de iväg på trav igen på Bergsåker och Lindberg vann loppet för treåriga ston med Amazon och kom tvåa med Nova. Hur kul som helst och båda är riktigt fina hästar! 
Eller.. alla hästarna var superfina och jag verkligen älskade upplägget och hur miljön var.
Hoppas det går bra för dom i fortsättningen och än en gång, bästa praktiken någonsin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0