Kört mitt första snabbjobb

Nu på eftermiddagen har jag fått köra mitt första snabbjobb på travbanan någonsin, gick hur bra som helst men hade glömt min klocka på rummet och kunde inte hitta klockan på telefonen medans jag körde så jag kunde inte ta någon tid på körningen. Det blev en distans på 1640 meter. Innan snabbjobbet blev det uppvärmning ett varv på slingan och två varv på banan. Det var så klart Ragge jag körde.
 
Han gick fint på värmningen och 500 på snabbjobbet men sen så blev han förmodligen trött eller irriterad på något för sen blev det i princip bara galopper och då jag väl fånt ner honom till trav igen och travat en bit så slog han nästan genast över till galopp igen. Kan ha berott på att jag hade grimman kvar under huvudlaget och att jag hade något korta tömmar som jag inte hann justera tillräckligt i stallet.
 
Han blev lite svettig så duschade av honom i stallet och slängde på han ett fint litet täcke. Han har även blivit fotograferad i dag tillsammans med skolans andra travhästar som ska upp på hemsidan. Ragge kommer garanterat vara den sötaste hästen på Wången. :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ragge är en galopphäst så det är förmodligen inget av det som stört honom,utan han gillar bara att galoppera :P
Tror han gick felfritt 1-3 ggr förra året,men annars är det nästan alltid en galopp minst och han är så dryg som aldrig vill bryta ner till trav igen ^^
Men man lär sig mkt och eftersom han har problem med munnen(vi sköljde han i munnen varje dag) så får man inte dra för mkt,för då blir det bettlöst(fast det kanske han gick med?)

Svar: Okey, (:Nä, hade bett på honom då
jamtkusk.blogg.se

2012-09-13 @ 20:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0