Måndag - skoldag

 
Jag + storhäst = :))
I dag fick jag äntligen köra stor häst för första gången! Det har varit helt okej att bara köra ponny innan också men nu då jag fått köra stor häst så känns det ännu bättre. Det är lite andra farter i ett varmblod än i ett russ, btw ;)
 
Körde ett brunt varmblod, Wazzup Isaac. Hur snäll som helst vilket jag uppskattade som inte är allt för van vid de där lite mer temperamentsfulla hästarna ännu. Efter att jag kört Isaac så blev det dock att hoppa på bakom ett russ igen, Shamira som även hon var väldigt duktig och kändes fin.
 

Tog farväl av en travhäst i kväll

Kändes väl inte allt för roligt att vara med på (obs! det var frivilligt) men jag tyckte att det kändes nödvändigt att vara med då jag aldrig varit med på en avlivning förut. Det är ju saker som man säkert kommer få uppleva i framtiden i det här yrket och då kan det ju vara bra att inte vara helt obekant med hur det går till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0