Mini ridskola

Har i dag och i förrgår haft mini ridskola för ett gäng 9-10 åringar.
I förrgår var det hela sex stycken och herregud vad vi hade fullt upp, både jag och hästarna. Jag har onekligen otroligt snälla hästar som stod ut med allt stök och stoj under dagen/arna.
 
Har båda dagarna fått undervisa i hur man ryktar en häst på bästa möjliga sätt, kratsa hovarna, hur man trär på en grimma, hur man leder en häst, tränsa, sadla, styra hästen osv. Lite struligt har det allt varit men jag klagar apsolut inte vid tanke på att jag får 100 kronor per barn. Så jag har fått in lite klirr i kassan om jag säger så och då var allt det här lätt värt det. Hästarna får givetvis en extra morot och det är dem så nöjda med. ;)
 
Så man kan ju säga att jag har haft ett välbetalt sommarjobb, ett roligt sommarjobb som kommunen aldrig skulle kunna erbjuda. Ibland har det sina fördelar att vara hästägare(som det nästan alltid är) men jag tror dock inte att min framtida jobbkarriär ligger i ridskole branchen.. den är alldeles för fullproppad med barn för min smak. Jag får helt enkelt hoppas på travet. :D
 
Bild på Trolle och Challe tillsammans med några barn i Bispgården sen i våras då vi ställde upp på ponnyridning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0