Kort körtur med Challe

Körde ut med Challe i dag mitt på dagen då det faktiskt inte snöade.
Fast i dag var han för ovanlighetensskull lite tjurig och ville inte följa med ut ur hagen! Så fort jag kom närmare honom så flyttade han genast på sig och så höll det på ett tag, jag gick efter och då började han gå. Tillslut stannade han dock och jag kunde leda honom ut från hagen och till stallet.

Selade på och körde iväg med rockarden. Från början kändes han mest trött och slö men kvicknade till senare. Får ju dock ha i åtanke att han fyller 22 till sommaren så jag varken begär eller kräver att han ska vara pigg 24/7. Men som han alltid har varit så tycker han att det fortfarande är kul att bara få komma ut och röra på sig lite lätt. Han är ju inte lat och otacksam som sin bror iallafall. ;)


lalala.. jag tänker vara tjurskalle i dag


äta lite mat i stallet först.


Pigg och gla´


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0