Dagens ridpass

Hela ridpassat gick utmärkt i dag. Men som sagt så måste man värma upp Sindy en hel del innan hon kan börja konsentrera sig och hitta formen. Blev mycket galopp och skänkelvikningar. I galoppen var hon hur mjuk och följsam som helst nere vid älven. Cirka 400 meters oavbruten galopp, hela tiden samlad perfecktion. Så kändes det iallafall.

Men skänkelvikningen är det lite trögare med. Hon har lättare att gå från vänster till höger men svårare tvärtom. Inget av varven sitter särsilt bra men hon kan. Ofast kan hon då jag verkligen anstränger mig och jobbar men eftersom att jag inte är helt 100% på vad jag gör hela tiden så resulteras det oftast i missförstånd.

Sammanfattningsvis så är jag mer än nöjd med hästen i dag.
Om det någonsin vill torka upp på marken så ska jag snart premiärhoppa henne på 50 - 60 centimter.

Kommentarer
Postat av: Marianne

Så fin hest du har :)

2012-05-14 @ 23:32:25
URL: http://marianne4388.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0