Dah transport

 
Jag kanske har lagt upp dessa bilder förr men det skadar ju inte att lägga upp en gång till..
 
Jag vet inte om ni minns den där gången vi hade lånat en transport för att skjutsa upp Trolle och Challe på ponnyridning i Bispgården? Iallafall, jag hade ju mina utlägg om hurvida transportens konstruktion var väl genomtänkt eller ej. Så här såg den alltså ut, sett ifrån lastnings perspektiv. Notera att det är två dörrar på transporten och alltså ingen ramp för hästen att gå upp och in i transporten på. Hur tänkte tillverkarna då undrar jag? En lastningsrädd häst skulle ju aldrig gå med på att kliva upp!? Som tur var så är ju varken Trolle eller Challe speciellt brydda av sig så de skuttade upp på transporten helt lungt. Sedan var ju skydden anpassade efter 1.60+ hästar. Det gick inte att sänka skydden alls. Väldigt opraktiskt och detta blir ju en hemsk förlust för tillverkarna som begränsar försäljningen till endast en sorts kund med häst och det är kunden med en stor häst som inte alls har några lastningsfobier. Någon med ett par ponnyer skulle ju aldrig kunna köpa denna transporten. En fet DISS blir betyget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0