Då myggorna anfaller

Jag förstår inte hur djur ute i skogen överlever sommrarna. Nu då jag var ute och körde med Sindy så passerade vi några växtrika skogsområden och jag har nog aldrig varit med om något värre, någonsin!! Det kom mygg från precis alla håll och kilade fast sig på både mig och hästen. Om jag slog ihjäl en så ersattes den snabbt av tre nya.

Slutade med att jag hade en blodig häst. Då jag kom hem så var Sindy ganska sönderbiten, delvis och jag fick gå och hämta en gammal myggmedelsflaska sedan förra året eftersom att inte den nyinköpta flaskan finns här ännu. Det stod ju dock att myggmedlet håller i två år från och med tillverkningsåret, så det borde ju fungera ett litet tag. Som tur är så finns det inte så mycket mygg där hästarna går eftersom att det inte är samma fuktighetshalt där dem går, som tur är!



Hur fan överlever egentligen älgar och andra vildjur ute i skogarna där större delen utav marken består av växtlighet och fukt? Jag lider, minst sagt med dem iallafall..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0