På med jogginskorna

- För nu har jag börjat träna inför hösten!
 Mitt träningsschema ser ut så här under resten av sommaren innan jag övergår till gym på Wången:
 
Måndag
Promenad 30 minuter i snabb takt, 10 minuter jogging avslutas med 5 minuters stretching.
 
Tisdag
Promenad i snabb takt 30 minuter´, jogging i 10 minuter som avslutas med 5 minuters stretching.
 
Onsdag
Promenad i lugn takt 45 minuter avslutas met stretching i 5 minuter.
 
Torsdag
Jogging 20 minuter rundas av till lugn promenad i 15 minuter och avslutas med 5 minuter stretching.
 
Fredag
Intervallträning med jogging 10 gånger i uppförsbackel, avslutas med 5 minuter stretching.
 
Lördag
Vila
 
Söndag
Promenad i 45 minuter.

Har också gjort om mitt mat intag för att få extra snabb efekt på min träning.
 
Frukost består numera av två ägg(kokt), ett mörkt bröd med tunn skiva rökt skinka eller kalkon och ett glas vatten. Frukosten äts mellan 7.00-8.00 då jag ska hinna jogga 10 minuter en kvart varje morgon också.
 
Sen blir det lunch klockan 11.30-12.00 och då äter jag antingen en frukt (typ banan eller äpple) eller så äter jag en liten grönsallad blandat med tonfisk. Blir oftast frukten då vi sällan har tonfisk hemma. ):
 
Sen äts middagen klockan 16.00 och det kan ju vara i princip vad som helst men jag halverar portionen och äter bara 1 gång. Aldrig påfyllning. Dricker också bara vatten, ingen juice eller läsk. Dock kan jag dricka Loka istället för vatten ibland.
 
Sen äter jag egentligen inget mer men ibland kan man ju bli lite sötsugen och då kan jag göra en liten skål fruktsallad klockan 18.00-18.30, efter den här tiden äter jag inget mer.
 
Ska tillägga här på slutet att det här schemat har varit kämpigt men jag är så mycket piggare och livet känns helt enkelt bara bättre och jag längtar ivrigt på att få se resultat i slutet av månaden! (:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0