Hängt med Becca

Bilden är stulen av Beccha. Ska knappast nämna att det var varmt, därför vi sitter i skuggan..
 
Hemma efter två trevliga dagar med Becca!
I går kväll åkte jag till Becca och sov över där. På kvällen red vi ut med hästarna, Becca på Camal och jag på Arne. Fick ju se Camal för första gången i går hon var super fin så där har Becca gjort ett bra köp! ;)
Senare på kvällen sörplade vi vattenmelon som smågrisar och såg på War horse. Hade inte sett den filmen innan men jag tycker den var ovanligt bra för att vara en hästfilm (finns typ bara 3 sevärda hästfilmer).
 
Klockan hann bli mycket innan vi kunde sova. Tror klocka var närmare kvart över tolv då filmen slutade. Becca hade visserligen redan somnat då men hon hade ju redan sett filmen en gång, det hade inte jag dock. Var ju ganska trött på morgonen då vi vaknade vid sju eftersom att vi skulle hinna ner till hopptävlingen till nio.
 
Väl vid Sundsvall så var det hur fint väder som helst och jag hade helt jävla fel kläder på mig. Tror jag höll på dö i tjocktröjan och jeansen. Måste varit 20-25 grader varmt i solen! Fick huvudvärk lite nu och då men blev ju bättre då jag drack. Tänkte ju ta på mig shortsen men de var ju såklart i tvätten..
 
Vilken otrolig skillnad det är mellan ponnyridning och häst!
Behöver jag ens säga att hästarna var super fina? ;) Välryktade, muskulösa och helt jävla läckra! Och för att inte tala om vilken otrolig skillnad på stilen och kvalitén det är mellan ponnytävling och storhäst. Här såg jag inte det minsta slit och släng från någon ryttare, bra anpassad utrustning och fina ekipage i helhet. Ingen häst eller människa såg missnöjd ut i dag(oavsätt hur det gick)! Jag går mer än gärna på fler storhäst tävlingar för jag tycker det är bra mycket trevligare att se på än ponnyridning där jag mest bara tycker synd om många ponnyer som ska utstå så mycket släng och slit. Nä.. man blev riktigt sugen på fler storhäst arrangemang. Det är ju så få jag hinner gå på så man lär sig att uppskatta dessa tillfällen.
 
Efter hoppningen drog vi till Birsta och direkt in på Hööks som hade 50% Rea. Mycket var ju dock utplockat och jag hittade inget som jag ville ha som var på rean men inte ska ni tro att jag gick tomhänt därifrån! Köpte mig en padd som jag ska ha då jag rider på Sindy så att sadeln ligger ordentligt och för att minska trycket från sadeln. Har länge tänkt på denna investering och i dag blev den äntligen av. Kollade på en ny sadelgjord också och jag skulle ha köpt den men stoleken i svart var slut (110cm) så jag blev utan gjord. 149 :- kostade padden, btw.
 
Efteråt gick jag och Becca på Ikea och åt lite lunch/middag. Jag tog den efterlängtade kyklingtallriken och Becca tog en tallrik köttbullar. Gott var det och dagen har varit allmänt trevlig (Tack för den Becca ;)). Sen blev det även en snabbis på Gina, H&M dock köpte jag inte något därifrån.
 
Åkte hem till Becca igen. Var tänkt att vi skulle hoppa lite men så blev det inte eftersom att det börja tok regna och blåsa. Istället blev det en ridtur efter byvägen och jag tycker Arne var jätteduktig!
 
Såhär har då mina två senaste dagar sätt ut.. hoppas ni också haft det roligt.
(Bilder från tävlingen kommer i morgon) Sorry för långt inlägg.
 
Får ta hoppningen en annan gång med lill-Arne. (Bild sen någon månad tillbaka på Arne och Becca)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0