Wången i går

I går åkte vi samanlagt 36 mil. 18 dit och 18 tillbaka.
Men det var verkligen värt det. Är helt förälskad i stället. De hade detsutom precis allt. Trevliga elever och lärare, 3 olika tv rum, ett stort gemensamt rum, gym med alla sorters träningsmaskiner, en mindre idrottshall, bastu, ridhus, tusenmetersbana, rundbana, paddock - alla upplyst. Sen satt tre stallar ihop och stallarna var hur mysiga och fräscha som helst. Fick veta att ha häst där i varmstall konstar ungefär 2700kr i månaden vilket jag tycker var ett drömpris vid tanke på att hur mycket foder som helst, strö och tillgång till utrustning ingick i priset.
Om man har egen häst där så följer ju den med i utbildningen men jag kommer knappast att få med mig någon häst första året men kanske andra. (:

Alla får jobb
Eferåt, då man är klar på Wången så är man nästan direkt garanterad ett jobb. Alla som hade gått ur skolan förra året hade nästan genast fått jobb. Det är ju bra för då vet man ju att man även kommer att få en stabil inkomst och en bra start efter gymnasiet.

LÄNGTAAR
Hur som helst så är jag helt såld på stället. Naturen, vyerna, byggnaderna och intrycket jag fick av människorna. Om jag kommer in så blir min dröm sann. ååh! Längtar och hoppas att jag kommer in där. Jag kan inte tänka mig att gå  på någon annan skola än Wången.. det finns inget annat i mitt huvud just nu.


älgar efter vägen upp till Wången (: Några är ännu vid livet och det är kul att se dom någon annanstans än på släpet efter en bil..


frukost på värdshuset


visningen. De var jättetrevliga de som visade runt (:


ett utav tv rummen (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0