Tiden går, tick tack

Som ni kanske har märkt så har jag varit väldigt oaktiv på bloggen men jag har bara inte orkat skriva. loggade dock in nu på eftermiddagen och fixade till min blogg som innan såg förskräckligt ful ut. Blev ganska nöjd med resultatet, har bara några småsaker att rätta till sen så är den precis som jag tänker ha den ett tag framöver. Ett headerbyte kanske blir aktivt bara jag kan ta lite nya bilder.

Det som hänt under veckan är att jag har gjort mina gymnasieval och kunde inte vara nöjdare med dem. Förstahandsvalet blev självklart Wången i Alsen, andra blev vård och omsorg i Sollefteå och tredje BTS i Bispgården. Skolveckan har varit lugn, har jobbat ikapp i det jag missat sen jag blev sjuk och jag tror att jag är på samma ställe som de andra, iallafall där de flesta är. Känns som att den här sista milstolpen i skolan kommer gå hur bra som helst och jag läntar ändlöst tills den är avklarad. Hehe, jag går ju bara och tänker på Wången hela dagarna numera!

Den 27 januari fyllde jag år - 16 år blev jag då så grattis till mig. Jag fick ungefär 1000-1500kr, frukttårta och blev lovad en ny sadel till Sindy. Det blev presenter över förväntan! Åkte därefter till stan och köpte mig en jättefin vit vinterjacka som är den bästa jag haft. Tyvärr gick en hel del pengar åt till den jackan men det var det värt.

I fredags hade jag Emelie, Lisa och Eveline hemma hos mig - det var mitt försenade "födelsedagsparty". Lisa hade tjatat en hel del om att hennes nutellatårta var supergod, erkänner att jag var lite skeptisk till den först men då jag väl smakade den så blev jag lixsom "WOW, DEN VAR JU AWZUUM!!" så den var jättegod och bra, tack Lisa! Av Emelie fick jag ett armband med nitar på i en fin egengjord låda - tack Björne! Av Eve fick jag obetalbar underhållning och det var nog höjdpunkten av allt när Lisa tröck ner Eveline och målade en fin mustach och en hel del annat. Gud vad vi skrattade, hahaha!! Och jag skrattar än, bara jag tänker på det.. Åååh vad underbart - tack Eve!

Juste.. jag höll på att glömma.. vi ska ha matlagninstävling på HKn snart och jag och Lisa ska vara med, nu i efterhand förstår jag inte varför jag anmälde mig riktigit för jag insåg just att jag suger på att laga mat..
Inser också nu att jag har skrivit väldigt mycket och nu ska jag sluta innan det blir längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0